Erfolgreiche Erstemission des Helvetica Swiss Living Fonds

Zurich, November 13, 2019 – The fund management company Helvetica Property announces that the first issue of Helvetica Swiss Living (HSL Fonds) has been successfully completed. The proceeds from the issue of the HSL fund amount to around CHF 42.4 million. The equity will be invested at the same time as the payment and in full profit yielding.

The capital increase implemented from 9 October to 1 November 2019 for the HSL fund met with great interest among investors. It was thus 423`715 shares subscribed. The HSL funds now receive funds of around CHF 42.4 million from the first issue. The new shares were paid on 6 November 2019. As part of the investment policy of the HSL Fund, the proceeds of the issue will be invested directly in two secured start portfolios with residential properties in German-speaking Switzerland.

Michael Müller, designated CEO, says: „The high demand for our newly launched fund and the successful absorption of the corresponding capital show that indirect real estate investments – especially for professional investors – remain attractive. And it’s a sign of investors‘ great confidence in Helvetica Property. „

“ We are convinced that we value The two targeted start portfolios can be increased in the long term with our hands-on approach », adds Hans R. Holdener, CEO and Managing Partner.

The HSL fund invests in residential real estate throughout Switzerland, with a clear focus, where regional and national economic centers are easily accessible and positive population development is to be expected. The investment focus of the HSL Fund is on older and new-value existing properties as well as properties with maintenance and repair needs that offer the potential for value enhancement through active management and the reduction of vacancies. The fund places a further emphasis on well-rentable locations with a good connection to public and individual transport.

FOR MORE INFORMATION
CEO and Managing Partner
+ 41 43 544 70 80
hrh@HelveticaProperty.com

Michael Müller
Designated CEO (as of 1.1.2020)
mm@HelveticaProperty.com

All media releases can be found at www.HelveticaProperty.com

FUND INFORMATION

Fund name

Helvetica Swiss Living (HSL Funds)

legal form

Contractual investment fund of the type real estate funds under Swiss law

of investors

Qualified investors (according to article 5 of the fund contract)

fund management

Helvetica Property Investors, Zurich

Asset Manager

Helvetica Property Investors, Zurich

auditors

PricewaterhouseCoopers, Zürich

Depotbank

BCV, Lausanne

Ausserbörslicher Handel

BCV, Lausanne

Schätzungsexperten

Wüest Partner, Zürich

Rechnungsjahr

01.01. – 31.12. (Das erste Rechnungsjahr endet am 31. Dezember 2020)

Ertragsverwendung

Ausschüttend

Fremdkapitalquote

NAV-Frequenz

Jährlich geprüft

Valoren-Nr.

ISIN Nr.

CH0495275668

HSL

Helvetica Property ist eine unabhängige Immobilien-, Fondsleitungs- und Asset Management Gesellschaft, welche von der Eidgenössischen Finanzmarktaufsicht FINMA bewilligt ist. Helvetica Property deckt die gesamte Palette im Bereich Immobilienanlagen ab, darunter Anlagestrategien, Auswahl von Anlageobjekten, Strukturierung von Transaktionen, Übernahmen, Finanzierungen, Portfolioverwaltung und Verkäufe. Die Gesellschaft führt direkte und indirekte Immobilienanlagen in der Schweiz und verwaltet sie im Auftrag ihrer Kunden.

Über Helvetica Swiss Living Fund
Der Helvetica Swiss Living (HSL Fonds) ist ein regulierter vertraglicher Anlagefonds schweizerischen Rechts, der von der Eidgenössischen Finanzmarktaufsicht, FINMA, bewilligt ist und sämtlichen qualifizierten Anlegern offensteht. Der HSL Fonds investiert in Wohnimmobilien in der ganzen Schweiz, mit klarem Fokus, dort wo regionale und nationale Wirtschaftszentren gut erreichbar sind und eine positive Bevölkerungsentwicklung zu erwarten ist. Im Anlagefokus des HSL Fonds stehen ältere und neuwertige Bestandes-Liegenschaften sowie Liegenschaften mit Instandhaltungs- und Instandsetzungsbedarf, die durch aktive Bewirtschaftung und den Abbau von Leerständen das Potenzial von Wertsteigerungen aufweisen. Ticker Symbol HSL; Valor 49527566; ISIN CH 0495275668.

2019-11-13T14:50:40+00:00